תקציר שאלת המאזין/ה
אם לילד בן שש וחצי ובעל עיניים שחורות נענית ע"י יונה ליאור בנוגע לסיבות המביאות להיפר אקטיביות ובעיות הרטבה של בנה.
נדון: היפר-אקטיביות והרטבה אצל ילד בן 6.5
תמצית ארוכה: יונה ליאור מסבירה כי היפר-אקטיביות זו הדרך של ילד או מבוגר להתמודד עם העייפות. זאת אומרת זה לא בא מעודף אנרגיה, זה בא מחוסר אנרגיה. סרבול בתנועות זה ילדים שרוצים לטעום את הדברים, לשים את הדברים בתוך הפה או הם חייבים למשש או לגעת בדברים האלה, בצורה כזו הם מחזקים את חמשת החושים.
תמצית קצרה: אם לילד בן שש וחצי ובעל עיניים שחורות נענית ע"י יונה ליאור בנוגע לסיבות המביאות להיפר אקטיביות ובעיות הרטבה של בנה.
תגיות: עיניים חום כהה, פעילות יתר, בן 6.5, מסורבל, חושים.
מאזינה: בוקר טוב.
יונה ליאור: בוקר טוב, אנחנו איתך.
מאזינה: בוקר טוב, רציתי לשאול יש לי ילד בן שש וחצי.
יונה ליאור: כן
מאזינה: הוא סובל , או אני סובלת מפעילות יתר.
יונה ליאור: מבלוטת התריס?
מאזינה: לא, לא של בלוטת התריס, פעילות יותר באופן.
יונה ליאור: היפר-אקטיביות?
מאזינה: כן, לא ממש, לא הייתי קוראת לזה היפר-אקטיביות. פעילות יתר ככה.
יונה ליאור: ככה שם לו סטיגמה.
מאזינה: כן תנועתיות יתר, הוא נוגע בכל דבר, הוא מסורבל בתנועות שלו, הוא מפיל דברים, שוכח קצת מאבד.
יונה ליאור: אוקי.
מאזינה: עכשיו, גם הוא מפספס במכנסיים, לא לאחרונה כמעט שנה שלמה .
יונה ליאור: אוקי.
מאזינה: רציתי לשאול מה אפשר לעשות צבע עיניים שלו שחור.
יונה ליאור: אז קודם כול שתדעי שזה נראה כמו שחור, אבל בטח זה חום.
מאזינה: אז כן , אז חום כהה מאוד
יונה ליאור: חום כהה, כהה מאוד, כן. אוקי.
קודם כול אני רוצה משהו להסביר לגבי היפר-אקטיביות. היפר-אקטיביות זה דרך של ילד או שגם יכול להיות אצל אנשים מבוגרים , דרך פשוט להתמודד עם העייפות. זאת אומרת זה לא בא מעודף אנרגיה, זה בא מחוסר אנרגיה. ואז מה שקורה, אני מחפשת מה לעשות זה כמו משהו שיושב בשיחה ולא יכול לשבת הוא צריך לקום להביא כוס קפה, להביא זה.
זאת אומרת זה לא משהו שבא מתוך עודף מרץ ובא מחוסר מרץ וצריך לבדוק מה הדבר, למה הדבר הזה גורם לו.
עכשיו אני רוצה להסביר לך משהו, סרבול בתנועות או תנועה; ילדים שצריכים לגעת בדברים או ילדים שצריכים מה שנקרא לטעום את הדברים, לשים את הדברים לתוך הפה או הם חייבים למשש או לגעת בדברים האלה, בצורה כזו הם מחזקים את חמשת החושים שלנו.
את יודעת כשאנחנו יוצאים אל האוויר העולם, אנחנו יוצאים בעצם ללא חמשת החושים אנחנו מחזקים אותם , זאת אומרת זה בעצם תא ריק שאנחנו לומדים לבנות אותם כשאנחנו יוצאים אל האוויר העולם. ובעצם חמשת החושים שלנו הם בעצם בנוי על אוזניים, עיניים, אף, פה וידיים.
עכשיו עודף מישוש זה יכול להצביע על איזה חסר במקום אחר.
זאת אומרת אצל כל אחד מאיתנו ולא משנה מה גילינו, כל חמשת החושים חייבים להיות מאוזנים. אסור שתהיה לנו ריח חזק מדי, ז"א שנסבול מריחות חזקים, אסור לנו צלילים חזקים מה שנקרא לסבול מהם או חוסר שמיעה של צלילים, ז"א כל הדברים האלה חייבים להיות מאוזנים.
ביחד חמישתם הם בעצם מצביעים כל איזשהו בעיה במערכת הרגשית או העצבית. עכשיו צריך לשלול את הדברים האלה ולראות מה הדברים למה זה קורה אצלו בתהליך הזה. עכשיו גם הסרבול, יש דרך האירידיולוגיה אפשר לראות אנשים שמה שניקרא "קלמזים" הם הולכים ונופלים ומקבלים; אפשר לראות האם זו בעיה אורגנית, ז"א בעיה פיזיולוגית או בעיה פסיכולוגית שבעצם גורמת שיש איזשהו בעיה.
לא תמיד, יש אנשים גם אצל הילדים אני נתקלת וגם אצל מבוגרים שהם לא יודעים למקד ולהגיד מה בדיוק הבעיה, ולכן הם לא יודעים איך לעבור את הדברים. אבל אני אתן לך דוגמא, קיבלתי איזשהו בנאדם אליי לאבחון. הגיע אליי לאבחון, והאיש איך שהוא ניכנס לקליניקה הוא מאוד התנצל שפשוט הבת הייתה צריכה לבוא בזמן ולא באה והוא נאלץ לבוא עם הנכדה לקליניקה.
מאוד שמחנו כי יש לנו שם פינת צעצועים, יש לנו פינת משחקים וכשהילדה נכנסה לחדר ראיתי שהיא הולכת על הכריות של הרגליים, את יודעת לא מה שנקרא על העקב, אלא היא הולכת על הנושא של כריות הרגליים. ילדה בת חמש משהו כזה.
אז שאלתי את הסבא אם הילדה אובחנה, אם עברה איזשהו אבחון בנושא של שמיעה? והסבא אומר לא הילדה מאוד חכמה, מה שהיא רוצה לשמוע היא שומעת ומה שהיא לא רוצה לשמוע היא לא שומעת. אז אני אמרתי לפי ההליכה שלה שהיא הולכת על הכריות של הכפות הרגליים ולא על אגן הירכיים, על סליחה העקב, זה אומר שיש לה איזשהו בעיה של שמיעה והסבא אמר טוב אני אקח את זה לתשומת ליבי, אבל הוא לא כל כך, ז"א הוא לא כל כך שיתף איתי באותו רגע .