הנדון: הפרעת קשב וריכוז
תקציר: יונה ליאור מסבירה, שדרך האירידולוגיה אפשר לראות על ילדים שלא מתפקדים בכיתה שזו לא בעיה של קשב וריכוז, אלא שיש להם מתח עצבי שיושב על העיניים, ואז כל הפרעה קטנה גורם להם להסחת הדעת. כמו כן אפשר לראות את האופי דרך העיניים, עם איזה ילד צריך ללמוד קצר ולעניין ועם איזה ילד אפשר ללמוד יותר פרטים
מנחה: לגבי הנושא של ילדים עם בעיות עם קשב וריכוז זה שאלה שחוזרת על עצמה, הרבה מאוד ילדים שלא מצליחים לאסוף את עצמם כמובן בכיתה והם לא מצליחים לתפקד מה את יכולה להמליץ לאותם הורים, הם שוב כותבים שהם לא מעדיפים כל כך את הריטלין זה חוזר הרבה מאוד
יונה ליאור: אני פשוט יש לי ממש חלחלה..
מנחה: הם בעצמם כותבים לנו פה פשוט משנה סדורה בנושא הזה של כדור שפותח בסוף שנות החמישים שתפקידו היה בעצם לטפל בנשים שמנות ופה הוא נהפך להיות לכדור מועדף לילדים עם בעיות קשב וריכוז
יונה ליאור: ונותנים אותו באמת כלאחר יד, נותנים אותו לכל אחד, לכל מי שקצת מפריע בכיתה
מנחה: יש לנו פה נתון של שניים וחצי מיליון מרשמים, רושם אחד האבות בנושא הזה
יונה ליאור: זה פשוט נורא ואיום
מנחה: מה באמת בנושא האירידולוגיה יכול לתת מענה לאותם ילדים
יונה ליאור: תראה, דרך העין אפשר לראות שיש בעיה.. למשל יש ילדים שזה לא בעיה של הפרעת קשב יש להם מה שנקרא מתח עצבי, והמתח העצבי הזה יושב על העיניים, יושב על האוזניים, יושב על חלקים מסוימים בעין עצמה שזה בעצם האיברים ואז הפרעות כמו למשל מטוס שחולף בחוץ או המולה הם פשוט הדעה שלהם היא מוסתת,
ואז חושבים שבעצם האיבוד הזה של כמה שניות של הריכוז בעצם גורמת להם כאילו צורך לריטלין, תראה מי שמגיע אלי לאבחון יודע שהרבה ילדים שהגיעו אלי וטופלו הם היום ללא ריטלין כשבעצם התזונה שלהם היא נכונה, כשבעצם הם מקבלים מכתב גם למורה שבעצם אנחנו מסבירים איך צריך לנהוג עם הילד הזה
מנחה: לפעמים גם הפרעות של בלוטת התריס יכולים ליצור את אותה השפעה של..
יונה ליאור: נכון, אפשר לראות אופי של הילד דרך העיניים, יש ילדים שצריכים ללמוד חוויתי ויש ילדים שצריכים ללמוד מה שנקרא אנליטי זאת אומרת קצר ישר ולעניין, אני חושבת שהמורים היו היום צריכים ללמוד איזה שהוא קורס קצר באירידולוגיה כדי לדעת מי זה הילד שצריך ללמד אותו מהלב ומי הילד שצריך ללמד אותו מה שנקרא מהשכל הכוונה להעביר את הדפים ולקרוא מה שכתוב בספר ולא להיכנס לפרטי פרטים,
ויש ילדים שהם לא יכולים ללמוד בשיטה כזו שהם צריכים ללמוד דרך החוויה, דרך הקונוטציות, דרך ההקשרים, להסביר להם וזה בדרך כלל ילדים שהם יכולים לספר על גננת או על מורה..
מנחה: את אומרת לא רק מצוינות
יונה ליאור: נכון
מנחה: גם להתחבר לילד בקטע הרגשי
יונה ליאור: נכון, אני רוצה להגיד שאני מכירה רב'ה מסוים או מורה שלקח תלמיד כזה שהוא בעצם נכשל ועבר מישיבה לישיבה מחיידר לחיידר, והוא לקח אותו עם הסבר קל, כשהוא קיבל את ההסבר הילד הזה הפך להיות לכוכב, פשוט היום הוא הפך להיות לילד הכי מדהים במקום שלו, הוא מקבל את הבמה, נותנים לו את האפשרות להביע את עצמו, הוא מעביר שיעורים הוא מעביר חלק מ..
מנחה: אז את אומרת אל תחפזו למסקנות נמהרות מידי בנושא הזה
יונה ליאור: נכון, יש הורים שאתה יודע.. ממש מוכנים להשקיע בילדים שלהם לתת להם את התזונה הנכונה, להוריד להם את השוקו בבוקר
מנחה: לאזן אותם
יונה ליאור: כן, להוריד מתחים, להוריד לחצים