תקציר שאלת המאזין/ה
מאזינה פונה לגבי בנה בן 4 עם עיניים בצבע ירוק-אפור, עם רגישות ועדינות שרוצה לחזק אותו. ליאור מסבירה שהילד מופנם וניתן לחזק אותו, אך צריך להתחיל לחזק קודם את המערכת הרגשית.
מאזינה: שלום, רציתי לשאול, יש לי ילד בן 4, והצבע עיניים שלו ירוק אפור... זה לא ברור כל כך, ירוק כהה אפור... הוא מאוד עדין, מאוד ככה...
יונה ליאור: נכון, נכון... כשאת אומרת עדין זה גם מבחינה רגשית וגם מבחינת מערכת חיסונית...
מאזינה: כן, זאת אומרת שאם הוא הולך לשחק בחוץ, יום למחרת יש לו חום...
יונה ליאור: נכון, זה הצבע האפור. קודם כל מגיע לך צל"ש על האבחון המדויק ועל ההסתכלות שלך. זה באמת אומר מערכת החיסונית וזה באמת אומר הצבים שאת הגדרת אותם זה אנשים שמישהו אחר עושה אפצ'י והם עושים אפצ'י אחריהם.
הם נכנסים לחנות בגדים, מודדים חולצה, יכלו למדוד את החולצה הזו 500 איש והכל בסדר, הוא יצא עם איזשהו גרדת, עם איזשהו פצע, משהו...
מאזינה: לא, הוא בסדר, רק יש משהו שלא ברור כל כך בקשר לחום מה שאמרתי לך...
מנחה: רגישות יתר...
מאזינה: כן... איך אני מחזקת אותו?
יונה ליאור: אז עכשיו תראי, אני רוצה להגיד לך משהו, בגלל שאת ציינת גם צבע ירוק, אז יש פה גם איזה סוג של מופנמות, כאילו סוג של אף אחד לא מבין אותי כמו שאני מבין אותכם.. אף אחד לא ירד לסוף דעתי כמו שאני יורד לסוף דעתכם...
מאזינה: יש לו אופי, יש לו...
יונה ליאור: כן, ואני רוצה להגיד לך משהו, יש לו אופי וניתן לחזק אותו, אבל אני רוהצ להסביר שצריך לחזק את המערכת הרגשית שלו, להסביר לו איך להתמודד יותר בקלות, איך להגיד את מה שהוא רוצה להגיד בלי להיות בלתי צפוי, את יודעת למה אני מתכוונת?
שהוא יכול להיות רגוע רגוע שקט שקט ופתאום להיות כועס, צועק או משהו...
מאזינה: נכון...
יונה ליאור: שזה לא בהכרח נכון לנושא שהוא בעצם חווה אותם, אלא בעצם משהו שנרשם אצלו... ולכן מאוד חשוב לחזק אותו ולדעת בדיוק מה הבעיה שמשפיעה עליו.
ודרך האירידיולוגיה, כשאת מגיעה אלי לאבחון, אנחנו עושים גוף נפש נפש גוף, אי אפשר לטפל בסימפטום שזה בעצם רב רובנו סובלים מסימפטומים, אי אפשר לטפל בלי לטפל במערכת הרגשית של הבנאדם.
מנחה: וכבר דיברנו על זה שבעצם רב המצבים הפיזיים בעצם נגרמים מאיזשהו חסך רגשי או בעיה רגשית...
יונה ליאור: נכון, נכון...
מאזינה: אז את מי את מלמדת? אותי או אותו?
יונה ליאור: קודם כל אני רוצה להסביר לך משהו – כשהורים מגיעים אלי עם ילדים, הילד עובר אבחון וההורים פשוט מקבלים הנחיות איך לטפל בו. איך בעצם צריך לפנות אליו. אני רוצה להגיד לך משהו – הרבה פעמים אנחנו נותנים הוראה לילד לבצע משהו ואנחנו מבינים שהוא לא יכול לעשות את זה.
אבל זה לא שהוא לא יודע לעשות את זה, פשוט הוא לא תמיד מבין את המסר שלנו למה אנחנו רוצים להגיד. אז לכן את מקבלת הנחיות איך לפנות אליו ואיך לדבר איתו, איך מורה בכיתה צריך לפנות אליו, בעצם הכל, הכל.
את יושבת, גוף נפש נפש גוף.
מנחה: כן... אנחנו גם באמת מתנצלים ככה לקטוע אותך...
יונה ליאור: אנחנו רק חצי שעה...
מנחה: פשוט יש המון המון נושאים על קו הטלפון...
מאזינה: רגע עוד שאלה קטנה – איך את הגעת למערכת החיסונית, בגלל האפור?
יונה ליאור: בגלל האפור והירוק ביחד, שני הצבעים...
מנחה: צריך לבחון שהאבחון כאן הוא דרך גלי האתר, יונה לא יכולה לראות כרגע את העין...
יונה ליאור: יש עוד סימנים, יש עוד חריצים, יש עוד סימנים, אפשר לראות את הגוף ואת הנפש שלו, אפשר לראות איך הוא מעכל את הדברים... עיכול של גוף ונפש ביחד...